Vaalit

Äänestysaika on päättynyt 10.3.2019. Kiitos äänestäneille!

Äänestämällä vaikutat ammattikuntasi asioihin ja Rakennusliiton toimintaan!

Kuka on äänioikeutettu?
Äänioikeutettuja ovat kaikki ne jäsenet, joiden jäsenyys on alkanut vähintään 3 kuukautta ennen ensimmäistä vaalipäivää.

Edustajat liittokokoukseen valitaan vaaleilla. Vaalimateriaali on postitettu äänioikeutetuille jäsenrekisteriin merkittyyn postiosoitteeseen 18.2.2019.

Miten vaalipiirit muodostuvat?
Jokainen Aluejärjestö ry muodostaa liiton sääntöjen mukaisesti oman vaalipiirinsä. Vaalipiireistä valitaan kokoukseen yksi edustaja jokaista 400 henkilöjäsentä kohden.

Ketkä ovat ehdokkaina?
Ehdokkaisiin voi tutustua jo ennakkoon ehdokasesittelysivustolla. Voit tutustua myös vaalipiirikohtaisiin ehdokaslehtiin.

Vaalisalaisuus ja vaalien tulos
Vaalisalaisuus on turvattu; jäsennumerolle sähköisesti luotu pin-koodi on ainoastaan vaalipalvelutuottaja Post Nord Strålforsin tiedossa. Vaalien alustava tulos julkaistaan lauantaina 16.3.2019.

ÄÄNESTÄMISVAIHTOEHDOT

Voit äänestää SÄHKÖISESTI

• Rakennusliiton kotisivuille www.rakennusliitto.fi maanantaina 25.2.2019 klo 9.00 avautuvan linkin kautta.

• Kirjaudut äänestämään jäsenkortista löytyvällä jäsennumerollasi  (ILMAN 002-liittotunnusta ja mahdollisia sitä seuraavia nollia) ja vain näitä vaaleja varten luodulla henkilökohtaisella PIN-koodilla. Löydät henkilökohtaisen koodisi äänestyslipusta. Sähköinen äänestysmahdollisuus sulkeutuu sunnuntaina 10.3.2019 klo 24.00.

tai POSTITSE
  • merkitsemällä haluamasi ehdokkaan numeron tämän kirjeen alareunasta irrotettavaan äänestyslippuun. Laita äänestyslippu oheiseen palautuskuoreen.Sulje kuori ja jätä se Postin kuljetettavaksi viimeistään sunnuntaina 10.3.2019. Et tarvitse postimerkkiä, palautuskuoren tunnus ohjaa kuoren vaalipalveluun. Kuori avataan, äänestäjä tunnistetaan ja merkitään äänestäjien luetteloon henkilökohtaisen PIN-koodin perusteella.Koodi on luotu yksinomaan näitä vaaleja varten. Luetteloinnin jälkeen äänestyslippu siirretään odottamaan äänten laskentaa, joka tapahtuu perjantaina 15.3.2019.

Sähköisesti annettu ääni on ensisijainen. Kahteen kertaan äänestäminen ei ole mahdollista.

Äänestämällä osallistut arvontoihin

Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan Fennian lahjoittama 1 000 euron arvoinen matkalahjakortti ja 50 kpl 100 euron arvoisia Teboilin lahjakortteja.
Lisäksi monet ammattiosastot ja aluejärjestöt ovat tehneet omia päätöksiään lisäarvonnoista.